Als u de Belastingtelefoon belt dan is de kans aanwezig dat uw vraag niet meteen kan worden beantwoord. Dit is bijvoorbeeld het geval als u een complexe vraag heeft of als bepaalde informatie niet voorhanden is. Een algemene vraag kan door de medewerker van de Belastingtelefoon meestal wel meteen worden beantwoord. Het gaat dan om vragen waarvoor het antwoord voor (vrijwel) iedereen hetzelfde is.
Hoe lang duurt het voordat ik antwoord krijg op mijn vraag?
Het hangt van de complexiteit van uw vraag af hoe lang het duurt voordat u antwoord krijgt. Soms dezelfde dag nog, soms duurt het 1 of meer werkdagen voordat u een reactie krijgt. De medewerker van de Belastingtelefoon maakt meestal met u een afspraak wanneer u antwoord op uw vraag krijgt zodat u weet waar u aan toe bent. Het antwoord wordt meestal per telefoon gegeven, maar het kan ook zo zijn dat er met u wordt afgesproken dat u een e-mail ontvangt.
Wacht niet te lang met het stellen van uw vraag
Bent u bezig met uw aangifte en heeft u hier een vraag over? Wacht dan niet te lang met deze vraag voor te leggen. U bent er namelijk zelf verantwoordelijk voor dat uw aangifte tijdig wordt ingediend. U kunt de vraag daarom beter maar zo vroeg mogelijk stellen en ook niet tot het laatste moment wachten met het doen van de aangifte. Als het dan om wat voor reden dan ook wat langer duurt voordat u een antwoord krijgt dan komt u hierdoor in ieder geval niet in de problemen. Tijdens de periode dat Nederland aangifte inkomstenbelasting doet, in de maanden maart en april, is het vaak ook extra druk bij de Belastingtelefoon, ook hier kunt u beter rekening mee houden.
Hoe zit het met mijn privacy bij de Belastingtelefoon?
U mag er op vertrouwen dat de medewerkers van de Belastingtelefoon zorgvuldig omgaan met uw privacy. Alle informatie die zij horen tijdens contact met een klant valt hieronder. Deze informatie mag dus nooit met derden worden gedeeld. Wel worden bepaalde zaken besproken tijdens bijvoorbeeld een teamoverleg, om de dienstverlening te verbeteren. Maar meestal is het dan niet nodig om naam en toenaam te noemen, wat dan ook over het algemeen niet gebeurt. Als u meent dat uw privacy is geschonden door een medewerker van de Belastingtelefoon dan kunt u hierover altijd een klacht indienen.